Implementatie nieuw webdesign voor Foodwatch.nl

Opdrachtgever: Foodwatch.nl – de Voedselwaakhond, 2019

Opdracht: hulp bij de implementatie van het nieuwe webdesign dat door de moederorganisatie is uitgegeven. De begeleiding was nodig voor het inrichten van de specifieke structuur van pagina’s en navigatie voor de Nederlandse site (wijkt soms af van die van de moederorganisatie). We gaven adviezen, hulp en handleiding voor het vullen van het CMS Typo3.
In samenwerking met Moon Tummers van la rotonde du monde.

Uitdaging:

  • Handelingstijd was 2 maanden
  • Er moest veel nieuw beeld komen, passend bij de campagnethema’s
  • Al het oude campagnebeeld was te klein qua resolutie en afmeting
  • Veel content en het archief moesten opnieuw gestructureerd worden

Extra blij met:

  • Het gelukt is de structuur tijdig op orde te krijgen
  • Het beeldconcept (actiegericht met mooie fotografie en ook een knipoog hier en daar)
  • De samenwerking met de opdrachtgever en mijn collega Moon